Pinterest поділився новими даними про ключові тенденції поведінки користувачів у період після Різдва, або «Q5», як його почали називати в маркетингових колах. Детальні цифри щодо зростання аудиторії та виручки самої платформи розібрані в матеріалі Pinterest досяг 578 млн користувачів і збільшив дохід у другому кварталі.
Оскільки більшість людей знаходять час розслабитися, а післяріздвяні розпродажі привертають увагу, це може бути чудовим періодом для завершення року, і Pinterest повідомляє про високу активність у цей час. У цей самий період інші платформи, на кшталт TikTok, роблять акцент на імпульсивних покупках і сезонних оферах, що добре видно на прикладі матеріалу TikTok активно просуває святковий шопінг.
Згідно з Pinterest:
«Хоча основний сезон подарунків, можливо, уже завершився, покупці поки не поспішають ховати гаманці. П’ятий квартал, тиждень між Різдвом і Новим роком, – один з найактивніших періодів року на Pinterest. 55% користувачів Pinterest продовжують здійснювати покупки онлайн, а 45% – у звичайних магазинах, що дає брендам додаткове вікно продажів і цінну маркетингову можливість».
Дійсно, за даними Pinterest, у п’ятому кварталі кількість пошукових запитів у застосунку різко зростає до «одного з найвищих піків за рік». Якщо дивитися ширше на роботу брендів із соцмережами, корисно враховувати Ключові тренди маркетингу в соціальних мережах у 2026 році: інфографіка, щоб вписати Q5 в загальну стратегію на рік.
Замість того, щоб шукати подарунки, покупці звертають увагу на товари, які зроблять зустрічі з близькими особливими, особливо у двох найпопулярніших категоріях: «Їжа та напої» і «Мода». Наприклад, кількість запитів «новорічні коктейлі» на Pinterest зросла у 9,8 раза, а «новорічний повсякденний одяг» – у 30 разів. Для таких сценаріїв особливо корисні практичні рекомендації щодо оформлення промо на платформі, які зібрані в статті Pinterest ділиться порадами про те, як максимально ефективно використовувати маркетингові pin-акції.
Pinterest повідомляє, що покупці також прагнуть скористатися розпродажами п’ятого кварталу, купуючи щось для себе. З погляду кросплатформеного маркетингу ці інсайти добре доповнюються рекомендаціями Meta щодо сезонних промо, які розібрані в матеріалі Поради з святкового маркетингу від Meta.
«Ми особливо спостерігаємо це в категорії «Здоров’я та краса», ще одній популярній категорії на Pinterest. Наприкінці року користувачі Pinterest шукають способи побалувати себе, що ми бачимо в таких категоріях, як «Чиста шкіра» (+2,1x), «Детокс-ванна» (+48%) та «Олії для тіла» (+22%)».

Pinterest також зазначає, що в цей період люди починають ставити собі цілі: користувачі Pinterest у 2,4 раза частіше формулюють новорічні цілі, ніж ті, хто цього не робить. Брендам, які будують навколо цього ком’юніті, знадобиться практичний гід Pinterest ділиться порадами про те, як створити свою спільноту пінів, де показано, як працювати з довгими сценаріями мотивації та натхнення.
Що логічно. Pinterest – це, по суті, інструмент дослідження і планування, тому бренди можуть взаємодіяти з користувачами за допомогою пінів і рекламних акцій, пов’язаних із плануванням бюджету (+2,5x у п’ятому кварталі), особистими фінансами (+2,3x), організацією дому (+79%) та іншими темами. Якщо ви паралельно ведете кампанії в інших соцмережах, варто враховувати й дані TikTok щодо аналітики рекламних активностей, які зібрані в звіті ТікТок публікує новий звіт про те, як покращити атрибуцію та фокусування маркетингу.
Кілька корисних зауважень, які можуть допомогти вам спланувати маркетингову кампанію після Різдва, щоб максимально використати свої можливості.
Повний огляд порад Pinterest щодо Q5 можна прочитати тут.
