X працює над подальшою інтеграцією своїх інструментів штучного інтелекту Grok у застосунок, і тепер платформа використовує ШІ для сортування вашої стрічки «Підписки» на основі «прогнозованої залученості та релевантності для вас», тому під час входу в систему ви більше не бачитимете ані стрічку «Підписки», ані стрічку «Для вас» у хронологічному порядку. На цьому тлі логічно, що X паралельно просуває свої ШІ-інструменти ширше, зокрема роблячи їх доступними масово, як це описано в матеріалі X робить Grok 4 безплатним для всіх користувачів, прагнучи підвищити інтерес до своїх AI-рішень.
Це не сподобалося деяким користувачам X.
Про зміну було оголошено минулого тижня, коли власник X Ілон Маск опублікував таке повідомлення. Паралельно платформа розвиває Grok і в інших форматах, наприклад через розширення ШІ-перекладів у відеопотоці, про що окремо розповідається в матеріалі X розширює можливості перекладу Grok у публікаціях In-Stream:
«Публікації людей, на яких ви підписані, тепер ранжуються за допомогою Grok. Ви як і раніше можете отримати доступ до хронологічного порядку без фільтрів, якщо хочете».
Це означає, що ваша стрічка «Підписки» в застосунку тепер ранжується на основі ваших попередніх взаємодій, залученості до певних тем, сигналів від акаунтів, на які ви підписані, тощо. Додатково X експериментує з прозорістю і сигнальними позначками профілів, зокрема плануючи показувати використання VPN, про що йдеться в матеріалі X скоро показуватиме, чи використовує профіль VPN.
І хоча X стверджує, що зміна може бути менш помітною, якщо ви підписані лише на кілька акаунтів (менше 200), в останній версії застосунку оновлення автоматично ввімкнено для всіх користувачів. Одночасно компанія тестує використання Grok і для більш чутливих сценаріїв контролю аудиторії, про що докладніше написано в матеріалі X планує використовувати Grok для перевірки віку користувачів.
Також варто зазначити, що X тепер за замовчуванням перенаправляє користувачів до стрічки «Для вас», навіть якщо минулого разу вони закрили застосунок у стрічці «Підписки», що є новим підходом, який спонукає людей перевіряти новинну стрічку, сформовану алгоритмом. На цьому тлі логічною виглядає поява нових форматів платного підсилення охоплення, про які розповідається в матеріалі X додає можливість оплати за додаткове охоплення постів в In-Stream.
Концептуально все це має сенс. Усі інші застосунки досягли суттєвого зростання залученості, спрямовуючи користувачів у стрічку «Для вас», створену алгоритмами, яка більше не обмежує їх контентом акаунтів, на які вони вже підписані. Це означає, що кожен застосунок може показувати кожному користувачеві найкращі пости відповідно до його інтересів, що спонукає людей довше скролити, збільшує час, проведений у застосунку, і залученість. В екосистемі X це добре видно на прикладі окремого «вітринного» акаунта, який зібрав найкращі пости платформи, про що детальніше в матеріалі X запускає акаунт «Bangers», щоб виділити найкращі пости.
Це логічно, але в X це може бути менш цінно через те, як люди використовують платформу, щоби залишатися в курсі останніх подій.
Деякі користувачі припустили, що це може зашкодити базовій цінності застосунку, оскільки X є прямою трансляцією всього, що відбувається у світі в будь-який момент часу.
За словами давнього креатора X Роба Переса:
«X завжди має бути центром мікроблогів у реальному часі в усьому світі. Що б тут не відбувалося, Twitter/X завжди був наріжним каменем бізнесу. Поки він утримував цей ринок, він переживав усі труднощі зростання».
Перес переважно публікує пости про матчі НБА в режимі реального часу і стверджує, що відмова від оперативних, миттєвих оновлень зашкодить X через те, як люди використовують його для цієї мети.
Теоретично так бути не повинно, оскільки стрічка новин може ранжувати лише вже опублікований контент, а оновлення мають з’являтися в режимі реального часу. Однак навіть у такому разі перехід від своєчасності до виральності вплине на динаміку платформи і може змінити спосіб її використання. Особливо з огляду на те, що X паралельно робить великі ставки на AI-контент і нові формати, про що докладно йдеться в матеріалі X робить великий ривок у розвитку функціоналу перетворення тексту на відео та нових можливостей штучного інтелекту.
І це також може вплинути на політичну поляризацію й на те, яким чином X може формувати політичні погляди. Більш широка дискусія про ризики масового впровадження ШІ в комунікації підіймається й у матеріалі Розробка AI-компаньйонів може призвести до значної шкоди, де розбираються довгострокові ефекти таких технологій для суспільства.
Нещодавнє дослідження показало, що коли пости, які виражають антидемократичні погляди й партійну ворожість, навіть трохи підвищуються в рейтингу X у стрічках прихильників як демократів, так і республіканців, «відбувається суттєва зміна їхнього негативного ставлення до іншого табору».
Іншими словами, навіть незначні зміни в алгоритмах підсилення можуть суттєво вплинути на реакції користувачів. А з огляду на те, що в X дедалі більше домінують праворадикальні меседжі й коментатори, це оновлення в майбутньому може зробити платформу ще більш конфліктною та партійною.
Ми поки не знаємо всіх масштабів такого впливу, але він здається значущим, і оскільки X тепер намагається відучити людей від використання стрічки «Підписки» як налаштування за замовчуванням, схоже, що це стане серйозною зміною для соціального проєкту Ілона. Паралельно з цим X активно доопрацьовує рекламну та аналітичну інфраструктуру, наприклад через інтеграцію з системами атрибуції, про що розповідається в матеріалі X співпрацює з AppsFlyer для вимірювання ефективності сторонньої реклами.
Чи буде це позитивною чи негативною зміною?
З огляду на загальне скорочення кількості користувачів X, схоже, що вплив платформи в будь-якому разі зменшується, тож відносний ефект буде меншим, ніж він міг би бути до приходу Ілона в управління застосунком. Але навіть із меншою аудиторією X зберігає свій вплив, і розширення контенту, який користувачі X вважають цікавим, може зробити його ще значущішим інструментом для посилення позицій правих. На цьому тлі логічно, що конкуренти на кшталт Threads нарощують аудиторію і наближаються до показників X, що докладно розбирається в матеріалі Кількість користувачів Threads досягла 400 млн, наближаючись до показника X.
Наскільки це може бути позитивно чи негативно — залежить від вашої власної точки зору.
І якщо X втратить титул найкращої платформи для взаємодії в реальному часі, який застосунок посяде його місце?
