Чи зможемо ми нарешті наблизитися до завершення саги TikTok-US? Поки що питання залишається відкритим: платформа регулярно стикається з політичним тиском і чутками, але офіційна позиція компанії — збереження єдиного глобального застосунку. Докладніше — у статті Тік Ток спростовує повідомлення про розробку окремої версії застосунку для США.
Сьогодні міністр фінансів США Скотт Бессент повідомив, що була розроблена основа для остаточної угоди щодо продажу TikTok, у рамках якої додаток може бути проданий поки що неназваному американському інвестору, а його китайська материнська компанія ByteDance зможе зберегти ключовий пакет акцій.
За словами Бессента, запропонована угода укладається «між двома приватними сторонами», при цьому основні комерційні умови вже погоджені, до настання крайнього терміну продажу TikTok у США цього тижня.
Тим часом президент США Дональд Трамп заявив, що цього тижня він зустрінеться з головою КНР Сі Цзіньпіном, де, окрім інших питань, обговорить угоду щодо TikTok.
За словами Трампа (через Truth Social):
«Велика торгова зустріч у Європі між Сполученими Штатами Америки та Китаєм пройшла ДУЖЕ ДОБРЕ! Також була досягнута домовленість по “певній” компанії, яку молодь нашої країни дуже хотіла врятувати. Вони будуть дуже раді! У п’ятницю я поговорю з головою Сі».
Бессент стверджує, що запропонована угода збереже «китайську специфіку» додатку, а також сприятиме його продажу відповідно до «Закону про захист американців від контрольованих іноземним противником додатків». Бессент також зазначив, що строк остаточного продажу може бути продовжений ще на 90 днів, щоб обидві сторони могли прояснити деталі, хоча зараз планується укласти угоду до крайнього терміну цього тижня.
Президент Трамп тричі продовжував термін для TikTok, щоб той виконав закон, використовуючи укази президента, аби відстрочити набуття чинності схваленого Сенатом законопроєкту. Поточний термін, як уже зазначалося, спливає 17 вересня, але Трамп, схоже, впевнений, що їм вдасться уникнути повторного відтермінування виконання, хоча це й не залишає багато часу на опрацювання деталей.
Цікаво, що повідомлення також вказують на те, що китайський уряд за жодних обставин не продасть алгоритмічне ядро TikTok США, тоді як офіційні особи США також заявили, що не вестимуть переговори, якщо КПК не відмовиться від вимог щодо послаблення тарифів і технологічних обмежень. На тлі цих геополітичних протиріч TikTok офіційно спростував чутки про створення окремого застосунку для американського ринку, підкресливши, що має намір залишатися глобальною платформою. Докладніше — у статті TікToк спростував чутки про розробку окремого застосунку для США.
Враховуючи всю складність ситуації, угода про частковий продаж активів, можливо, ще не завершена, і варто також зазначити, що Білий дім кілька разів повідомляв, що був близький до укладення угоди, однак остаточні переговори зривалися в останню хвилину.
Тож поки не варто забігати наперед, але всі ознаки, наявні після останньої зустрічі, вказують на те, що угода щодо TikTok неминуча. Саме навколо таких подій і виникають нові домисли: хтось стверджує, що TikTok у США заборонять остаточно, а хтось — що він втратить свій глобальний вплив. Насправді багато з цих тверджень виявляються міфами, тому важливо відрізняти чутки від фактів. Докладніше читай у статті 10 головних міфів про ТікТок.
Це покладе край багаторічній невизначеності у відносинах TikTok і США та дозволить авторам TikTok нарешті розслабитися, знаючи, що вони не втратять свою аудиторію у додатку. Це також дозволить самому TikTok відновити просування in-stream-шопінгу у США й почати розробляти плани щодо розширення монетизації в регіоні. Для бізнесу це ще один аргумент уважно порівняти майданчики. TikTok активно посилює позиції в електронній комерції, Instagram зберігає лідерство у візуальному просуванні брендів, а Facebook лишається головним інструментом таргетованої реклами та спільнот. Детальне порівняння можливостей читай у статті Вибір платформи для СММ: порівняння Instagram, Facebook і TikTok.
Знову ж таки, я б не став одразу святкувати, але все вказує на те, що цього тижня буде оголошено про угоду між TikTok і США. Паралельно компанія продовжує тестувати нові підходи на інших ринках. У Європі вже запущено більш позитивну версію застосунку з акцентом на безпечний і надихаючий контент. Докладніше — у статті TikTok запустив більш позитивну версію застосунку в Європі.