Компанія Meta оголосила, що з жовтня цього року заборонить всю політичну, передвиборчу та соціальну рекламу в Європі у зв’язку з набуттям чинності нових правил щодо політичної реклами в регіоні.
Положення ЄС про прозорість і таргетинг політичної реклами (TTPA), яке набуде чинності 10 жовтня, вимагає від усіх цифрових рекламних платформ впровадження розширених заходів прозорості для політичної реклами — зокрема, обов’язкового зазначення, хто фінансував рекламу та як саме відбувався її таргетинг.
Нові правила також передбачають:
«Дані [для таргетингу політичної реклами] можуть використовуватися лише у випадку, якщо суб’єкт даних надав чітку та окрему згоду на їх використання з цією метою».
Ці та інші вимоги виходять за межі того, що Meta вважає прийнятним для своєї рекламної екосистеми — тому компанія ухвалила рішення повністю припинити політичну рекламу в ЄС і натомість публікувати загальну рекламу.
За словами Meta:
«З 2018 року ми використовуємо інструменти, які забезпечують більшу прозорість реклами, пов’язаної з політикою, виборами та соціальними питаннями, ніж будь-яка інша платформа — як онлайн, так і офлайн, а також реалізуємо інші комплексні заходи безпеки […] На жаль, TTPA накладає додаткові вимоги до наших процесів і систем, які створюють надмірну складність і правову невизначеність як для рекламодавців, так і для платформ, що працюють у ЄС».
Meta стверджує, що нові обмеження на таргетинг реклами, особливо щодо політичних і соціальних тем, можуть зменшити релевантність оголошень для користувачів. У таких умовах важливо знати, які інструменти просування справді працюють. Наприклад, Реклама в соцмережах: що обрати та як просуватися ефективно — корисний матеріал для тих, хто хоче адаптуватися до нових умов ринку та ефективно використовувати соцмережі.
«Це ще одна загроза принципам персоналізованої реклами, яка ігнорує переваги для рекламодавців і користувачів, яких вони прагнуть охопити».
Ці нові зобов’язання ще більше ускладнюють і без того складне середовище цифрової реклами в ЄС, адаптація до якого вже вимагає значних ресурсів майже від кожного вебсайту й застосунку.
Meta недовольна такими нововведеннями. Важливо зазначити, що наразі компанія щорічно сплачує в середньому понад 1 мільярд доларів штрафів у ЄС за порушення законодавства, намагаючись привести свої системи у відповідність до нових вимог.
І, схоже, Meta втомилась підлаштовуватись під правила ЄС, які вона вважає несправедливими щодо американських компаній.
Або принаймні саме цю позицію компанія активно просуває через своїх лобістів у Вашингтоні — з надією, що президент США Дональд Трамп втрутиться та пригрозить економічними санкціями, аби зупинити такі дії з боку ЄС.