Компанія Meta анонсувала кілька нових оновлень для своєї версії Community Notes, яку вона поступово розширює в міру того, як дізнається більше про те, як люди використовують нотатки, і як вона може вдосконалити систему нотаток.
По-перше, Meta тепер дозволить користувачам зазначати, вважають вони нотатку корисною чи ні, за допомогою простого механізму голосування «за»/«проти». Але значно кориснішою функцією залишається зв’язка Instagram і Facebook. Вона дозволяє запускати перехресні рекламні кампанії, керувати публікаціями з одного кабінету та швидше масштабувати аудиторію. Усі переваги детально розібрані в статті Навіщо прив’язувати Instagram до Facebook.

Як видно з цього прикладу, тепер усі користувачі зможуть оцінити відносну цінність кожної нотатки спільноти, просто натискаючи на значки «Подобається» чи «Не подобається». Це дасть Meta більше інформації про актуальність кожної нотатки, яку можна буде використати як для покращення представлення окремих нотаток, так і для вдосконалення підходу до всіх відображених нотаток.
І, як і X, Meta тепер також дозволить усім користувачам запитувати нотатки спільноти до публікацій, які вони зустрічають, що розширить процес зворотного зв’язку.
Нарешті, Meta також впроваджує нові сповіщення про те, що публікація, з якою ви взаємодіяли, отримує нотатку спільноти.

Це допоможе боротися з дезінформацією, попереджаючи користувачів про будь-які занепокоєння, пов’язані з опублікованим ними контентом. Адже щойно хтось чимось поділився — це вже забувається, а от інформація, що міститься в публікації, ймовірно, залишиться в пам’яті. Прості сповіщення можуть допомогти боротися з хибними твердженнями й гарантувати, що користувачі не будуть поширювати ті самі фейкові повідомлення.
Компанія Meta також надала оновлену інформацію про те, як розвивається її система Community Notes після запуску процесу для користувачів зі США ще в березні.
Компанія Meta повідомляє, що прийняла понад 250 000 учасників для публікації «Нотаток спільноти», і близько 70 000 з них тепер відповідають на нотатки як учасники. Це може здатися відносно невеликою цифрою, враховуючи кількість потенційних учасників, але багато з цих ранніх заявок було подано просто з цікавості й, ймовірно, без наміру робити внесок.
За даними Meta, на даний момент написано близько 15 000 нотаток. Варто зазначити, що система «Нотатки спільноти» Meta наразі доступна тільки у США.
Хоча, мабуть, найцікавіша статистика: з цих 15 тис. надісланих нотаток лише 6% було опубліковано й показано користувачам.
Останнє зауваження цікаве тим, що воно відображає той самий недолік системи X: переважна більшість нотаток спільноти насправді ніколи не відображаються.
Дехто вважає це особливістю, а не помилкою, адже система створена для відсіву непотрібних, марних і упереджених нотаток, тому так мало запропонованих нотаток проходять перевірку. Але в X проблема полягає в тому, що багато з цих нотаток не відображаються ( 85% усіх нотаток спільноти ніколи не показуються користувачам X ) через політичні розбіжності й умову, яка вимагає від учасників із протилежними політичними поглядами погодитися з потребою нотатки, перш ніж вона буде показана.
Це означає, що з багатьох найбільш суперечливих політичних питань нотатки спільноти не відображаються, адже за ними ніколи не буде досягнуто консенсусу. Це дозволяє політичній дезінформації безперешкодно поширюватися, і без підтримки сторонніх фактчекерів ця брехня шириться серед величезної користувацької бази Facebook.
Наприклад, у дослідженні, проведеному торік , було визначено такі проблеми, які з найменшою ймовірністю будуть відображені у нотатці спільноти, попри те, що вони були запропоновані:

У них міститься чимало тривожної брехні, але ви також можете зрозуміти, чому досягти політичного консенсусу щодо таких тверджень практично неможливо.
Це головний недолік системи «Нотатки спільноти», і хоча створення процесу протидії політичній упередженості має сенс, те, як він насправді працює у застосунку, як і раніше викликає занепокоєння.
І Meta тепер відображає ту ж проблему, ґрунтуючись на співвідношенні створеного й показаного тут.
Варто також зазначити, що Meta поки не поширила функцію «Нотатки спільноти» на інші регіони, віддаючи перевагу дотриманню процедур перевірки фактів в інших країнах. Це може свідчити про те, що компанія планує впровадити «Нотатки спільноти» тільки у США, прагнучи відповідати вимогам адміністрації Трампа, і буде цікаво подивитися, чи пошириться функція «Нотатки спільноти» Meta будь-коли на інші країни.
Так чи інакше, з’явилися нові функції й поступовий розвиток підходу Meta до краудсорсингової перевірки фактів. Схоже, він працює, але не так, як очікувалося. Для бізнесу це сигнал, що різні платформи по-різному вирішують питання довіри й прозорості. Instagram робить ставку на візуальну взаємодію, Facebook — на спільноти та модерацію, а TikTok — на алгоритмічне просування й тренди. Детальне порівняння дивись у статті Вибір платформи для СММ: порівняння Instagram, Facebook і TikTok.