Компанія Meta поділилася останніми звітами про ефективність роботи Facebook та Instagram в ЄС у межах своїх зобов’язань за DSA, оскільки влада ЄС вимагає від усіх великих онлайн-платформ регулярно ділитися звітами про загальну кількість користувачів і зусилля з модерації контенту. Але для звичайних користувачів практична користь в іншому — зв’язка Instagram і Facebook спрощує керування акаунтами та рекламою. Ви можете публікувати пости одразу в обох соцмережах, швидше масштабувати охоплення й ефективніше працювати з аудиторією. Докладніше — у статті Навіщо прив’язувати Instagram до Facebook.
Ці дані можуть пролити світло на деякі цікаві тенденції. Наприклад, той факт, що в ЄС Instagram зростає у 10 разів швидше за Facebook. Для маркетологів це сигнал до перегляду пріоритетів. Якщо Facebook залишається корисним для таргетингу та спільнот, то Instagram стає головним драйвером охоплень і залученості, а TikTok швидко набирає позиції завдяки вірусному контенту. Детальне порівняння — у статті Вибір платформи для СММ: порівняння Instagram, Facebook і TikTok.

На наведених вище діаграмах (Facebook ліворуч, IG праворуч) показано кількість користувачів кожної платформи в кожній державі-члені ЄС. При цьому загальна кількість користувачів Facebook в ЄС становила 263,6 млн щомісячно активних користувачів у період з січня по червень 2025 р., а кількість користувачів Instagram за той самий період досягла 281,8 млн щомісячно активних користувачів.
Що, мабуть, не дивно. У Instagram вже деякий час більше європейських користувачів, ніж у Facebook, але цікаво відзначити відносне зростання кількості користувачів обох платформ, що відображає їх ширшу популярність у регіоні.
З березня 2024 року аудиторія Facebook у ЄС зросла на 0,65%, а Instagram — на 6,17%. Таким чином, Instagram не лише став популярнішим, але й закріпив своє лідерство, тоді як Facebook у ЄС стагнує.
Дійсно, Facebook фактично втратив користувачів у Нідерландах, Греції та Німеччині, що стало відображенням зміни «караулу» на місцевих ринках соціальних мереж.
Чи означає це, що Facebook втрачає свою актуальність у ширшому сенсі? Важко сказати, оскільки Meta більше не публікує у своїх квартальних звітах дані про кількість користувачів Facebook, перейшовши на більш позитивні дані про зростання «Сімейства застосунків», які відображають усіх користувачів Facebook, Instagram, Threads, WhatsApp та Messenger.
І ця цифра зростає, але ми можемо лише припускати, чи будуть ці ж тенденції використання в ЄС присутні й на інших ринках, хоча Європа є ключовим фактором використання застосунку і, як така, може відображати ширші зміни.
Щодо інших даних, Meta стверджує, що чисельність її команди модераторів, як і раніше, становить 40 тис. осіб, що відповідає рівню, який вона мала з моменту початку публікації оновлень DSA у 2023 році. Таким чином, попри те що Meta впроваджує у свої системи більше елементів ШІ і переходить на модель Community Notes у США, на даному етапі вона не скорочує штат модераторів.
Загальні дані Meta по ЄС також показують зниження кількості видалень спаму як у Facebook, так і в Instagram, тоді як кількість видалень, пов’язаних із цькуванням і переслідуваннями, на Facebook значно зросла за останній період. Також на 20% скоротилася кількість видалень, пов’язаних із розпалюванням ненависті, хоча Meta також змінила критерії для деяких елементів, що ускладнює пряме порівняння.
Але найпомітніша тенденція — це зростання популярності Instagram і спад популярності Facebook, якщо говорити про показники. Facebook усе ще зростає в Європі та й досі активно використовується в ЄС. Але зараз основну увагу приділяють Instagram, що, ймовірно, відображає більш загальні тенденції.
Ви можете ознайомитися з усіма звітами DSA компанії Meta тут.