Додаток, раніше відомий як Twitter, планує значно розширити святкову рекламу, впровадивши оновлену систему таргетингу реклами на базі рушія Grok від xAI та нові параметри показу реклами, покликані зробити рекламу X більш візуально привабливою, що дозволить підвищити відгук у додатку.
На сесії X Spaces у середу власник X Ілон Маск і рекламна команда X виклали своє бачення майбутнього реклами X та звернулися до потенційних рекламних партнерів із пропозицією систематичних покращень.
Як пояснив Маск:
«Ми прагнемо зробити X найкращою платформою для реклами у світі, і один із ключових способів досягти цього — застосування найрозумнішого штучного інтелекту у світі, що володіє найвищим рівнем інтелекту за всіма показниками, — Grok AI. Завдяки Grok AI ми можемо по-справжньому зрозуміти, як підібрати продукт або послугу для споживача, якому це може бути цікаво».

Як ви можете бачити в цьому огляді, основна ідея X полягає в тому, що її вдосконалена система штучного інтелекту Grok тепер значно краще справляється з таргетингом реклами, ґрунтуючись на систематичному розумінні інтересів кожного користувача.
Маск стверджує, що це суттєве покращення порівняно з минулими роками, наголошуючи, що процес таргетингу реклами в Twitter раніше був «доволі випадковим», а подекуди взагалі відсутнім. За його словами, Grok досяг значного прогресу, а це означає, що тепер користувачі бачать у застосунку більш релевантну рекламу. Для маркетологів це сигнал зіставити майданчики за якістю таргетингу та впливом на KPI. З’ясувати, де нині доцільніше запускати кампанії й як розподілити бюджет, допоможе Вибір платформи для SMM: порівняння Instagram, Facebook і TikTok — стислий путівник для виваженого вибору.
Grok також забезпечив більшу безпеку бренду, що було головною проблемою для X, оскільки рекламна команда X представила останні дані з безпеки бренду, засновані на розміщенні Grok.

Безпека бренду стала ключовою причиною відмови рекламодавців від X після того, як Ілон Маск очолив додаток. Зміна підходу Маска призвела до зниження порогів для розміщення реклами та появи безлічі оголошень поряд із образливим контентом. І, звісно ж, Маск також послав рекламодавців «к чорту», якщо їм щось не сподобалося. Його зухвалого, дещо безрозсудного підходу виявилося достатньо, щоб спонукати більшість рекламних партнерів X переглянути свої витрати.
Повідомляється, що деякі з них повернулися, оскільки результати виборів 2024 року, вочевидь, спонукали декого переглянути стратегію X. Однак дохід X від реклами й надалі значно нижчий, ніж був у Twitter, хоча очікується, що цього року він дещо зросте.
Можливо, завдяки покращеному ІІ-таргетингу та розміщенню реклами це забезпечить помітний імпульс рекламному бізнесу X. І це не єдине «покращення», про яке говорять Маск та компанія.

Команда X також змінила спосіб відображення реклами в додатку, заборонивши хештеги та обмеживши використання емодзі в рекламних акціях, а також додала нову «естетичну оцінку» для реклами, яка, згідно з систематичною оцінкою X, показує, що більш привабливі рекламні акції коштують дешевше.
«По суті, потворна й кричуща реклама — це неприпустимо. Ми не стверджуємо, що реклама має бути витвором мистецтва, але вона не повинна псувати зовнішній вигляд. Ми віримо в те, що краса системи загалом має бути покращена».
X стверджує, що Grok оцінюватиме всі рекламні креативи, щоб визначити естетику вашої реклами.
«Крім того, ми заохочуватимемо оголошення з якісними й цікавими цільовими сторінками. Таким чином, чим більше часу середньостатистичний користувач проводить на вашому сайті або в додатку після кліка по оголошенню, тим більше переваг ви отримаєте на аукціоні».
Цей показник має сенс, хоча естетична оцінка не така важлива, оскільки X не надала жодних реальних показників того, наскільки це покращить відгук реклами, ґрунтуючись на відгуках користувачів. Оцінка ефективності реклами на основі залученості пов’язана з реальним користувацьким досвідом, але естетична оцінка, як і раніше, значною мірою визначається власними вподобаннями Ілона Маска, а не даними про відгуки.
Доведеться зачекати й подивитися, чи призведе це до покращення взаємодії з рекламою.
Крім того, X розробляє нові формати реклами, наприклад, оновлену динамічну рекламу товарів, яка показуватиме користувачам релевантні товари на основі ІІ-таргетингу.
Маск також зазначив, що він розраховує одного дня інтегрувати рекламу у відповіді свого чат-бота Grok, який показуватиме релевантну рекламу на основі запиту Grok.
І зрештою Маск сподівається, що Grok зможе взяти на себе весь процес розміщення реклами: рекламодавці просто завантажать свою інформацію в систему, а Grok подбає про все інше.
«Grok достатньо добрий, щоб ви могли просто завантажити оголошення і нічого більше не робити. Далі Grok усе зробить сам. Вам взагалі нічого робити не потрібно».
Що дуже схоже на те, як Марк Цукерберг вихваляє дедалі більш керований штучним інтелектом процес створення реклами в Meta.
Завершальним штрихом стане додаток «X Finance», який є частиною ширшого бачення Ілона як «додатку для всього» для платформи. Маск каже, що він дозволить користувачам X купувати товари на платформі одним кліком.
На даному етапі складно оцінити потенційну цінність реклами X, оскільки, хоча власні дані X показують, що вона втрачає користувачів і релевантність, сама компанія X стверджує, що насправді вона набирає аудиторію.
Загальні цифри аудиторії мало що значать для конкретного бренду: якщо ваші цільові споживачі є на платформі — вам теж варто бути там. А завдяки поліпшеному таргетингу на базі Grok система X може краще працювати на ваші результати. Як поєднати це з інструментами Meta й отримати максимум від показів, дивіться у матеріалі Навіщо потрібна таргетована реклама в Instagram?.

Маск також каже, що X — це місце, куди генеральні директори, глави держав та «впливові особи в реальному житті» звертаються по інформацію:
«Вони не заходять у TikTok, TikTok — прекрасна платформа, Instagram — теж, але люди із статками заходять у X».
За словами Маска, це означає, що X «має купівельну спроможність у трильйони».
І він справді наводить обґрунтоване зауваження, зазначаючи, що він сам, Марк Беніофф, Майкл Делл, Ларрі Еллісон входять до числа активних гравців у X. І це правда, ці люди неактивні або не так активні на інших платформах.
Чи варте це вашої уваги й рекламних грошей? Правда буде в результатах, але X стверджує, що її система тепер краще, ніж будь-коли, показує релевантну рекламу.
Кілька цікавих нотаток про розробку X-реклами та бачення розвитку додатку.