Google стверджує, що попередні версії ШІ не вплинули на загальний реферальний трафік із пошуку

by Денис Нагорный
4 просмотры 4 minutes read
Google утверждает, что предварительные версии ИИ не повлияли на общий реферальный трафик из поиска

На тлі різних звітів, які припускають, що огляди ШІ Google швидко підривають реферальний трафік, компанія Google відповіла, що це занепокоєння переоцінене. Користувачі стали більш задоволеними оглядами ШІ, а загалом кількість переходів із результатів пошуку залишилася стабільною.

За даними Google:

Загальний обсяг органічних переходів із пошуку Google на вебсайти залишився відносно стабільним порівняно з минулим роком. Крім того, середня якість кліків зросла: ми фактично спрямовуємо трохи більше якісних кліків, ніж торік (якісні кліки — це ті, після яких користувач не одразу повертається, що зазвичай свідчить про зацікавлення сайтом).

Google підкреслює, що звіти про зниження трафіку базуються на неточній методології, окремих прикладах або даних, зібраних ще до впровадження функцій ШІ у пошуку.

У звіті Pew Research, на який особливо звернули увагу, зазначено: користувачі, які бачили огляд ШІ в SERP, натискали на традиційне посилання лише у 8% випадків, а ті, хто не бачив — у 15%.

Користувачі Google рідше натискають на посилання, коли бачать результати пошуку з AI-резюме
Частка пошуків у Google у березні 2025 р., що завершилися тим, що користувач…

ДіяСторінки з AI-резюмеСторінки без AI-резюме
Натиснули на посилання в AI-резюме1 %Н/Д
Натиснули на посилання з результатів пошуку8 %15 %
Завершили сеанс перегляду26 %16 %
Продовжили шукати в Google32 %35 %
Покинули Google, щоб перейти на інший сайт34 %33 %

Примітка: через округлення сума може не дорівнювати 100 %.
Джерело: аналіз Pew Research Center 68 879 пошуків 900 дорослих жителів США (1–31 березня 2025 р.) у веб-браузерах настільних, портативних та мобільних пристроїв. Текст AI Overview і контент сторінок результатів пошуку зібрано 7–17 квітня 2025 р.

Але Google стверджує, що вибірка в 900 користувачів — недостатня.

Завдяки AI Overviews користувачі частіше шукають і ставлять нові запитання, які зазвичай довші й складніші. Крім того, вони бачать більше посилань на сторінці, ніж раніше. Більше запитів і посилань — більше можливостей для показу сайтів і залучення трафіку.

Google визнає, що деякі запити, які вимагають короткої відповіді (наприклад, «Коли наступне повний місяць»), не спричиняють переходу на сайт. Але для більшості інших запитів люди все ж натискають посилання, щоб дізнатися більше чи здійснити покупку.

Головне твердження Google:

Попри те, що на деякі сайти трафік зменшився, інші — зросли. Зокрема, більше трафіку отримують форуми, відео, подкасти, аналітика та публікації з унікальним поглядом.

Наприклад, Reddit дійсно отримує більше трафіку, і це видно з частіших посилань на нього у видачі.

Однак це не скасовує того факту, що багато сайтів справді втрачають трафік — і це впливає на бізнес.

WSJ повідомляє:

Органічний пошуковий трафік HuffPost за три роки зменшився більш ніж удвічі. The Washington Post і Business Insider повідомляють про подібну тенденцію. За даними Similarweb, з квітня 2022 по квітень 2025 трафік Business Insider із Google Search знизився на 55%.

Це змусило Business Insider скоротити штат на 21% — серед причин було вказано «екстремальне падіння трафіку».

Інші дані:

  • Current: трафік 500 найбільш відвідуваних сайтів у світі зменшився на 27% з лютого минулого року.
  • Digiday: частка пошуків новин, які не ведуть до переходів, зросла з 56% до майже 69% з моменту запуску AI Overviews у США.
  • Authoritas: сайти, що раніше займали 1-е місце у видачі, втрачають до 79% трафіку, якщо результат розміщено нижче огляду ШІ.
  • За даними Similarweb, кількість переходів із ІІ-видачі зросла на 357% із червня 2024 року.

Це може частково підтверджувати тезу Google про перерозподіл трафіку, а не про його загальне зниження. Проте втрати для багатьох сайтів залишаються реальністю.

Зараз огляди ШІ відображаються лише для 20% запитів на ПК. Поки невідомо, як зростання цього показника вплине на екосистему вебсайтів. Але Google каже, що причин для занепокоєння немає — принаймні загалом.

Related Posts

Leave a Comment