Нові дані свідчать про те, що xAI демонструє стійке зростання доходів

by Денис Нагорный
3 просмотры 6 minutes read
Новые данные свидетельствуют о том, что xAI демонстрирует устойчивый рост доходов

Чому Ілон Маск так прагне залучити якомога більше людей до випробування останніх пропозицій Grok від xAI, зокрема генерації тексту у відео та суміжних функцій?
Тому що це розширює «воронку проб», пришвидшує збір реальних сигналів якості й показує вимірюваний внесок ШІ у бізнес-показники. Власне тому інтеграція з MMP — логічний крок: X співпрацює з AppsFlyer для вимірювання ефективності сторонніх оголошень — уніфікована атрибуція та «чистіші» дані про конверсії полегшують аргументацію підписки на Grok і масштабування монетизації.

Тому що xAI потрібні кошти, аби компенсувати зростаючі витрати і зрештою, як ми сподіваємося, отримати відчутний дохід. На цьому тлі літні акції — це керована «воронка монетизації»: знизити поріг входу, стимулювати тест функцій і конвертувати частину користувачів у платні тарифи. Умови по майданчиках і тактичне використання знижок — у матеріалі Meta, X і Snapchat пропонують знижки на платні підписки влітку.

Грандіозний проєкт Ілона Маска X усе ще насилу приносить прибуток, хоча його ініціативи в галузі штучного інтелекту дали певний промінь надії, і тепер X робить усе можливе, щоб розвинути їх, сподіваючись оживити організацію X Corp.

Але йому ще належить подолати значний шлях.

Попри різке скорочення витрат завдяки зменшенню штату та закриттю офісів по всьому світу, X, за наявними даними, у цьому році, ймовірно, все ще перебуває близько до беззбитковості.

Повідомляється, що ще у січні Маск на загальних зборах компанії X заявив:

«…ми стали свідками того, як X впливає на хід обговорень і результати на національному рівні, [але] зростання кількості наших користувачів стагнує, доходи не вражають, і ми ледве виходимо на рівень беззбитковості».

За оцінками, у 2025 році X принесе близько 2,26 млрд доларів доходу, переважно від продажу реклами, а підписки на X Premium зроблять незначний внесок.
Це означає, що операційні витрати X усе ще перевищують 1 млрд доларів на рік, при цьому X також потрібно сплачувати ще 1 млрд доларів на рік на обслуговування боргу, пов’язаного з кредитами, які Ілон узяв на купівлю застосунку (вони стосуються бізнесу X, а не особисто Ілона).

Продажі реклами в X усе ще залишають бажати кращого після відтоку рекламодавців через зміни, внесені Маском. Однак, за деякими даними, останнім часом справи йдуть на поправку.
Але навіть так співвідношення витрат X усе ще невелике, і без значного зростання кількості підписок або кардинального покращення ситуації з рекламою X навряд чи щось зміниться.

Це підводить нас до xAI і нового прагнення Ілона виграти війну ШІ.

xAI швидко стало основним напрямком діяльності компанії, хоча розробка проєкту ШІ X також є дорогою: у проєкт xAI уже вкладено мільярди доларів.

xAI уже залучила понад 17 млрд доларів фінансування, значна частина якого піде на будівництво її великих центрів обробки даних, зокрема рекордного проєкту Colossus у Мемфісі. Компанія також будує нові об’єкти обробки даних, і минулого місяця газета Wall Street Journal повідомила, що X шукає додаткове фінансування у розмірі 12 млрд доларів для наступного етапу.

Таким чином, xAI, вочевидь, інвестувала на сьогодні понад або близько 17 млрд доларів, а це означає, що їй потрібно почати заробляти великі гроші, щоб окупити ці витрати.
xAI також придбала платформу X ще в березні, що фактично об’єднує їхнє фінансування та доходи.

То як йдуть справи з доходами xAI?

Новий звіт Кайлі Робісон із Wired пролив світло на ситуацію: за повідомленнями, у липні бізнес заробив трохи більше 500 млн доларів на підписках і доступі до API.

Обсяг доходів xAI зріс зі 150 млн доларів у січні, тож проєкти Ілона у сфері ШІ набирають обертів, і ймовірно, що до кінця року xAI зможе приносити близько 2 млрд доларів на квартал.

Це значне зростання, хоча поки що незрозуміло, чи буде цього достатньо, щоб задовольнити інвесторів Ілона і показати чіткий шлях до відшкодування витрат.
Адже навіть якщо xAI у підсумку заробить 8 млрд доларів у 2026 році, вона все одно може залишитися в мінусі більш ніж на 20 млрд доларів, виходячи із сукупних витрат на власну розробку і витрат X (за умови, що вона справді отримає додаткове фінансування у розмірі 12 млрд доларів).

І багато з цих ініціатив ще тривають, тож xAI навряд чи вийде на прибуток найближчим часом, якщо тільки вона не зможе суттєво збільшити кількість підписників або отримати більше користі від реклами X.

Тож, хоча справи у X, схоже, йдуть краще, а перспективи xAI виглядають багатообіцяючими, варто враховувати масштаб викликів, що стоять перед ними. З огляду на те, що Meta інвестує сотні мільярдів доларів у свої проєкти ШІ, а OpenAI продовжує випускати нові моделі, складно уявити, що xAI стане основним гравцем у ширшій гонці ШІ. Додайте до цього триваючі суперечки щодо того, як xAI навчає свої інструменти, зокрема її підхід до інформації, який не подобається Ілону, — і стане зрозуміло, що попереду ще багато невідомого, попри початкові обіцянки.

Але з іншого боку, можливо, xAI не обов’язково бути лідером, і, можливо, вона все ще на шляху до перемоги у державних контрактах на постачання, що дасть їй більш життєздатний і стабільний шлях до постійного доходу.

Тож якщо вам цікаво, як X збирається заробляти гроші, чи зможе платформа взагалі втриматися на плаву і чи справді її просування ШІ є життєздатним, — ось елементи, за якими вам варто стежити.
Ось чому Ілон докладає стільки зусиль, щоб привернути більше уваги ЗМІ до своїх останніх розробок у сфері штучного інтелекту.

Related Posts

Leave a Comment