Snapchat оприлюднив свій останній звіт про ефективність, який, принаймні за основними показниками, демонструє стабільне зростання числа користувачів та доходів, адже компанія й далі удосконалює свої бізнес-пропозиції й використовує ринкові можливості.
Хоча зростання на ключових ринках залишається складним завданням, Snap продовжує втрачати користувачів у Північній Америці — своєму основному джерелі доходу, а зростаючі витрати продовжують тиснути на загальні результати компанії.
І результати з доходами теж не вражають.
По-перше, про користувачів. Кількість активних користувачів Snapchat на добу у другому кварталі досягла 469 мільйонів, що на 9 млн більше, ніж у першому кварталі.

Звісно, будь-яке зростання — це позитивний знак, але факт, що Snap втрачає користувачів у США, — яскраве попередження. Майже весь приріст припадає на категорію «Інші країни», особливо Індію. Проте саме США та ЄС приносять більшість доходу, тож стагнація у цих регіонах може бути небезпечною.

На діаграмах видно, що доходу від північноамериканської аудиторії Snap отримує майже в чотири рази більше на користувача, ніж від решти світу — приблизно в 800 % різниці.
Розширення на нові ринки відкриває перспективи для майбутнього, але стабільне падіння користування у США сигналізує про обмеження росту Snap.
Та все ж Snap робить акцент на позитивних моментах: платформа вже наближається до позначки в мільярд MAU — нині 932 млн, що на 32 млн більше, ніж у І кварталі. У якому саме сегменті це зростання помітне найбільше, переконливо демонструє дослідження Дослідження показують, що Snapchat забезпечує найкращі результати для брендів електронної комерції — цифри доводять, чому e-commerce-брендам варто розглядати Snap як надійний двигун продажів.
Факт, що Snap продовжує залучати мільйони нових користувачів, свідчить про збереження актуальності серед молоді.
Подивимось, як на це відреагує ринок.
Щодо доходів: Snap у квартал отримала 1,3 млрд доларів, що на 9 % більше, ніж роком раніше.

Проте, через зниження аудиторії в США, дохід у Північній Америці в першому кварталі впав, і компанія опублікувала найнижчий результат за чотири квартали.
Незважаючи на фокус Snap на новому рівні, як-от окуляри доповненої реальності, компанія мусить продовжувати генерувати дохід, щоб монетизувати ці проєкти — але динаміка далеко не на користь.
Це включає:

Snap і надалі укріплює репутацію «безпечного середовища» для молоді: нова функція Snapchat додає сповіщення про безпечне перебування вдома пропонує увімкнути геомітку «Дім» і делікатно повідомить друзям, якщо щось піде не так. Турбота про добробут аудиторії позитивно позначається й на бізнес-показниках: за даними Snap, спонсоровані Snaps уже дають +18 % унікальних конверсій (установлення та покупки всередині застосунків). Чим комфортніше користувачеві, тим охочіше він реагує на пропозиції брендів — чудова можливість для рекламодавців.
Інтерес до коротких відео Spotlight теж зріс: час перегляду у Spotlight виріс на 23 % порівняно з минулим роком, а ця стрічка зараз становить понад 40 % усього часу, проведеного у застосунку — це ключова можливість для відеореклами.
Snap розширює авторський контент через програму Snap Stars. Кількість публікацій Snap Stars у розділі Spotlight у Північній Америці у другому кварталі зросла більш ніж на 145 % порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Теоретично це відкриває можливості: більше партнерств із брендами, монетизація контенту і його видимість — навіть якщо загальне використання знижується, ця ніша залишається цінною.
Snap також зазначає: використання Snap Map перевищило 400 млн активних користувачів на місяць, і з урахуванням рекламної інтеграції це може стати ще одним напрямком розвитку.
Однак проєкт доповненої реальності Snapchat і пов’язані витрати залишаються предметом дебатів.
У червні Snapchat оголосив про випуск AR-окулярів Spectacles наступного року — щоб випередити Meta.
Здається логічним: AR-окуляри Snap мають бути модними, але витрати імовірно суттєво вплинуть на фінансовий баланс, поряд з інвестиціями в ІІ.
Snap не розробляє власні рішення ШІ, переважно покладаючись на технології OpenAI та Google (наприклад, чат‑бот «Мій ШІ»). Таким чином, значна частина коштів, імовірно, піде на розробку та просування AR-окулярів, що виглядає ризикованою інвестицією.
Незважаючи на те, що більше 350 мільйонів користувачів щоденно взаємодіють з AR-інструментами, і Snapchat активно інтегрує нові AR-функції (наприклад, з британськими телешоу), питання в тому: чи купуватимуть вони AR-окуляри Snap? І чи вдасться Snap утримати темп, якщо Meta наближається до запуску власного AR-пристрою?
Я не впевнений, що Snap виграє цю гонку. Напевно, компанії варто було б фокусуватися на розробці AR-додатків для існуючих пристроїв, а не на створенні власного девайсу — інакше це ризикує стати серйозною фінансовою дірою.
Чистий збиток Snap у другому кварталі становив 263 млн доларів проти 249 млн роком раніше. З огляду на те, що витрати продовжують зростати, а зростання користування під питанням, це викликає серйозну тривогу щодо стабільності платформи.